Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιανουάριος, 2013

Πείραμα για τη Θερμότητα

Εικόνα

Όγκος των σωμάτων - μέτρηση του όγκου με το ογκομετρικό δοχείο

Εικόνα

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Εικόνα
ΟΙ Τρεις Ιεράρχες Σήμερα τιμούμε τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, των Τριών μεγίστων Φωστήρων της Εκκλησίας μας, που με το έργο τους και τα διδάγματά τους υπηρέτησαν την Αγάπη, την Φιλανθρωπία και τη Σοφία. Ας δούμε λίγα πράγματα για το ποιοι ήταν και για το έργο τους. Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους λέγεται και  Γιορτή των Γραμμάτων,  γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν  μεγάλοι  Δάσκαλοι  και  Πατέρες  της Εκκλησίας.   Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο  Μέγας Βασίλειος , ο  Ιωάννης ο Χρυσόστομος  και ο  Γρηγόριος ο Θεολόγoς . Είχαν και οι τρεις τους πολύ καλές μητέρες που τους βοήθησαν να γίνουν καλοί  άνθρωποι και ν' αγαπήσουν τα γράμματα και το Χριστό.   Σπούδασαν στις πιο μεγάλες σχολές της εποχής τους. Αγάπησαν το Χριστό και  τα Ελληνικά Γράμματα. Βοήθησαν τους φτωχούς και όλους όσους είχαν την  ανάγκη τους. M έγας Βασίλειος:   Γεννήθηκε στην Καισαρεία της Καππαδοκίας το 329 μΧ. Σπούδασε  Ρητορική, Γραμματική, Αστρον

ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

ΟΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟι ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ Τα ρήματα που είναι στον παρατατικό μας δείχνουν  τι γινόταν συνέχεια στο παρελθόν. Π.χ.: Τα παιδιά έπαιζαν ποδόσφαιρο όλο το απόγευμα. εγώ  έ- παιζ -α εσύ  έ- παιζ -ες αυτός  έ- παιζ -ε εμείς παίζ -αμε εσείς παίζ -ατε αυτοί  έ- παιζ -αν Α ΟΡΙΣΤΟΣ Τα ρήματα που είναι στον αόριστο μας δείχνουν  τι έγινε για μια στιγμή στο παρελθόν. Πχ: Χτες χτύπησα το πόδι μου! εγώ  έ- παιξ- α εσύ  έ- παιξ- ες αυτός   έ- παιξ- ε εμείς παίξ- αμε εσείς παίξ- ατε αυτοί  έ- παιξ- αν   Βασικοί κανόνες ορθογραφίας Αορίστου 1.                   Τα ρήματα που τελειώνουν σε  –ώνω  σχηματίζουν τον αόριστο σε – ωσα . Πχ: μεγαλώνω - μεγάλωσα 2.                  Τα ρήματα που τελειώνουν σε  –ιζω  σχηματίζουν τον αόριστο σε – ισα . Πχ: σκουπίζω - σκούπισα 3.                  Τα ρήματα που τονίζονται στην τελευταία συλλαβή (πχ: ρωτώ) σχηματίζουν τον αόριστο σε  – ήσα . Πχ: ρωτώ - ρώτησα   Ανώμαλα ρήματα που πρέπει να προσέχω

Η προπαίδεια του 10 και του 5 σε τραγούδια!

Εικόνα

Επίσκεψη στο Ταχυδρομείο

Εικόνα
Την Παρασκευή 25/01 οι μαθητές της Α' και Β' τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Ταχυδρομείο. Έμαθαν πώς στέλνουμε και λαμβάνουμε επιστολές, αλλά ενημερώθηκαν και για όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες της Υπηρεσίας του Ταχυδρομείου. Ευχαριστούμε θερμά τους ταχυδρομικούς υπαλλήλους για τη φιλοξενία και την ξενάγηση!

Για τον κόσμο μπορεί να είσαι ένα άτομο. Αλλά, για ένα άτομο μπορεί να είσαι ο κόσμος...

Εικόνα

Πείραμα για την ποσότητα ουσίας που διαλύεται ανάλογα με την ποσότητα του διαλύτη

Εικόνα

Πείραμα για την ποσότητα μιας ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε ζεστό και σε κρύο νερό

Εικόνα

Πείραμα για τα ομογενή μίγματα

Εικόνα

Πείραμα για τα ετερογενή μίγματα

Εικόνα

Πείραμα για την κατάσταση των μιγμάτων

Εικόνα

Πείραμα για το ρόλο της χολής στο πεπτικό σύστημα

Εικόνα

ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Εικόνα
Eισαγωγή στα κλάσματα Έχω μια σοκολάτα και τη χωρίζω σε δύο ίσα μέρη. Παίρνω το ένα από τα δύο ίσα μέρη. Το γράφω με  τον κλασματικό αριθμό: Το διαβάζω "ένα δεύτερο". Όταν έχω λοιπόν μια μονάδα μπορώ να την χωρίσω (μοιράσω) σε ίσα μέρη. Πχ: Ένα μπισκότο το χωρίζω σε  4 ίσα μέρη  και  παίρνω το ένα   μέρος . Το γράφω με τον κλασματικό αριθμό: και λέω ότι έχω πάρει το "ένα τέταρτο" Τη σοκολάτα αυτή  μπορώ να τη χωρίσω με πολλούς τρόπους εκτός από τον παραπάνω! Για παράδειγμα μπορώ να τη χωρίσω έτσι και να  λέω ότι πήρα το " ένα έκτο" ή το "ένα τρίτο": Αριθμητής και Παρονομαστής Σε ένα κλάσμα το πάνω μέρος το ονομάζουμε  αριθμητή  και το κάτω παρονομαστή . Άξονας συμμετρίας Ο άξονας συμμετρίας χωρίζει το σχήμα  σε δύο ίσα μέρη .   Πχ:  Ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο μπορεί να χωριστεί σε δύο ίσα μέρη με 2 διαφορετικούς τρόπους.  

ΙΑΣΟΝΑΣ ΜΗΔΕΙΑ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ

Εικόνα

Πείραμα για το ρόλο που παίζει το σάλιο στο πεπτικό μας σύστημα

Εικόνα

Πεπτικό Σύστημα

Εικόνα

ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εικόνα

Βασιλόπιτα 2013

Εικόνα

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ - ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ

Εικόνα

Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ

Εικόνα
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ Ο ποιητής  Νίκος Γκάτσος , καλεί την Περσεφόνη να μην ανεβεί ποτέ στην επιφάνεια της Γης, αλλά να παραμείνει στον Άδη. Ο λόγος είναι η περιβαλλοντική καταστροφή που συμβαίνει τις τελευταίες δεκαετίες.  Καταπληκτικοί στίχοι που δένουν με την υπέροχη μουσική του μεγάλου  Μάνου Χατζιδάκη . Εκεί που φύτρωνε φλησκούνι και άγρια μέντα κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο. Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες ευλαβικά πριν μπουν στο τελεστήριο τώρα πετάνε τ’ αποτσίγαρα οι τουρίστες και το καινούργιο παν να δουν διυλιστήριο. Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα. Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.

ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ

Εικόνα

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΕΥΘΥΤΑ

Εικόνα

ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Εικόνα

ΠΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΣΟΝΑΣ

Εικόνα

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΛΙΛΙ ( ΓΛΩΣΣΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 7)

Εικόνα

Γλώσσα Ε΄τάξης, Ενότητα &, Μουσική

Εικόνα

Ο ΦΡΙΞΟΣ, Η ΕΛΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ

Εικόνα
Η Αργοναυτική εκστρατεία 1. Ο Φρίξος ,η Έλλη  και το χρυσόμαλλο κριάρι Ο  Φρίξος  και η  Έλλη  ήταν παιδιά του Ορχομενού  Αθάμα . Η μητέρα τους η  Νεφέλη  πέθανε κι ο Αθάμας παντρεύτηκε την Ινώ, που μισούσε τα δύο παιδιά. Γι'  αυτό σκέφτηκε ένα σχέδιο εναντίον τους, που είχε σαν αποτέλεσμα να πέσει πείνα  (λιμός) στην περιοχή. Έπεισε τις γυναίκες της πόλης να ψήσουν τους σπόρους που επρόκειτο να σπείρουν για να μη φυτρώσουν. Ο βασιλιάς Αθάμας έστειλε απεσταλμένους στο  Μαντείο των Δελφών  για να μάθουν την αιτία της πείνας. Η Ινώ τους πλήρωσε κι αυτοί είπαν στο βασιλιά ότι έπρεπε  να θυσιάσει το γιο του Φρίξο .Όταν ο Αθάμας έβαλε το γιο του πάνω στο βωμό, η Νεφέλη έστειλε ένα χρυσόμαλλο κριάρι, που πήρε το Φρίξο και την Έλλη στη ράχη του και πέταξε για την Ανατολή. Καθώς περνούσαν πάνω από τη στενή θάλασσα  ανάμεσα στη Θράκη και τη Μικρά Ασία , η Έλλη ζαλίστηκε, έπεσε και πνίγηκε. Από τότε η θάλασσα  αυτή ονομάστηκε  Ελλήσποντος . Ο Φρίξος συνέχισε λυπημένος